1. Home
  2. Wat we doen
  3. E-mailmarketing

E-mailmarketing

Bereik meer met je e-mails

Prospects werven, klanten onderhouden, traffic genereren, betrokkenheid van medewerkers vergroten... met e-mailmarketing kun je verschillende doelen bereiken. Met het een-op-eenkanaal kun je op een krachtig en persoonlijke wijze in contact blijven met je doelgroep. Na social media wordt e-mailmarketing binnen de B2B-markt met 87 procent het meest ingezet. Het is dé manier om sterke content te verspreiden en jouw boodschap onder de aandacht te brengen.

E-mailmarketing staat niet stil

E-mail is nog steeds een van de meeste effectieve marketingkanalen met de hoogste ROI. Gemiddeld krijg je 42 euro terug voor elke euro die je in e-mailmarketing investeert (bron: Centagon). En de ontwikkeling van e-mailmarketing staat niet stil. Dankzij de inzet van dataplatforms is het mogelijk data gerichter in te zetten. Hierdoor worden je e-mails relevanter en persoonlijker en écht van toegevoegde waarde. 

 

Quote start
4 op de 5 marketeers maakt al gebruik van marketing automation of onderzoekt de mogelijkheden.
Quote stop

Marketing automation is de grootste uitdaging van marketeers

De beste marketingteams gebruiken marketing automation en dat doen ze niet voor niets. Met marketing automation kun je nauwkeuriger campagnes draaien en het salesteam voorzien van betere leads, met een hogere omzet en grotere groei als gevolg.

Wat deze marketingteams onderscheidt van anderen? Het is niet dat ze beter, slimmer of creatiever zijn. Ze hebben gewoon de juiste tools. Handvaten die hen meer inzicht geven in de hele salesfunnel, tools waarmee ze effectiever kunnen bepalen wanneer leads klaar zijn om te kopen.

Dat wil jij toch ook? 4 op de 5 marketeers maakt al gebruik van marketing automation of is de mogelijkheden aan het onderzoeken. We kunnen dus wel stellen dat steeds meer bedrijven de meerwaarde van marketing automation inzien.

In een notendop kun je de voordelen van marketing automation in twee woorden samenvatten: optimalisatie en effectiviteit. Het optimaliseert tijd, inspanningen en strategieën en doet dit op de meest effectieve manier.

Gratis infographic e-mail benchmark 2022

E-mailmarketing benchmark 2022

Meest gebruiksvriendelijke e-mailmarketingsoftware

Waarom we voor Maileon hebben gekozen als e-mailmarketing software? Korte samenvatting: maatwerk. Maatwerk in het inrichten van het account, de uitgebreide configuratiemogelijkheden en de perfect werkende drag ‘n drop editor; Maileon combineert de krachten van alle bestaande e-mailmarketing tools. Met deze tool kunnen we jou dus nóg beter helpen het maximale uit je e-mailmarketing te halen.

 

De voordelen op een rij: 

  • Gebruiksvriendelijke interface
  • Drag’n drop editor
  • Integraties en API’s
  • Marketing automation
  • Uitgebreide rapporten en analytics
  • Nederlandse support
  • Voldoet aan privacywetgeving

E-mail is the way to go

Onze contentspecialisten denken mee over welke slimme e-mailcampagnes je kan inzetten en hoe strategie, data, techniek en content e-mailmarketing kan versterken. De combinatie van deze verschillende disciplines zorgt ervoor dat je e-mailmarketingactiviteiten impact maken en doelen worden behaald.

E-mailmarketing gaat namelijk verder dan het versturen van bulkmails; relevantie en personalisatie is key. We helpen je graag bij het identificeren van jouw sweet spot, het kruispunt waar jouw expertise en passie samenkomt met dat waar jouw doelgroep naar op zoek is. 

Hoe werken we samen?

Maileon helpt je met het maximaliseren van je omzet uit e-mailmarketing. Wil jij dit ook? We bieden de volgende drie e-mailmarketing licenties aan; Starter, Professional en Custom. Of je nou 100 of een miljoen e-mails per jaar verstuurt, Maileon biedt voor elke gebruiker een passende licentie.

Of je nu net begonnen bent met e-mailmarketing of al een hele e-mailmarketingstrategie hebt staan, onze e-mailmarketingspecialisten helpen je graag de ROI te vergroten en je e-mailmarketinginspanningen te optimaliseren. We bieden drie e-mailmarketing pakketten aan; Starter, Professional en Custom. Welk e-mailmarketingpakket past het beste bij jou?

E-mailmarketing uitbesteden?

Het begint bij strategisch advies & ideeën. We starten de ‘reis’ door alle beschikbare en relevante informatie te verzamelen en gaan op zoek naar de vraag achter de vraag. Hierdoor leren we elkaar beter kennen en gaan we de e-mailmarketing doelstellingen én doelgroep(en) steeds beter begrijpen. 

De inzichten en ideeën brengen ons bij digitale creatie & content. We bedenken welke e-mailmarketingcampagnes en content nodig zijn en ontwikkelen deze in huis. Vervolgens richten we alles in, in de e-mailmarketingsoftware Maileon. 

Om te beoordelen of het middel en de e-mailmarketing op de juiste manier is ingericht, gaan we analyseren & verbeteren. Door dit op structurele basis te doen, ontdekken we kansen en mogelijkheden om nog betere resultaten te behalen. Wat ons brengt bij strategisch advies & ideeën en de cyclus ‘opnieuw’ laat beginnen. 

Interesse?

Heb je het gevoel dat je nog niet het maximale uit jouw e-mailmarketingactiviteiten haalt? Wij helpen je graag bij het ontwikkelen, implementeren en optimaliseren van je e-mailmarketing activiteiten. 

Marjolijn Doorenbosch-Aerts Marketing manager

Meer weten over e-mailmarketing?

Marketing automation: 7 voordelen

De beste marketingteams gebruiken marketing automation en dat doen ze niet voor niets. Met marketing automation kun je nauwkeuriger campagnes draaien en het salesteam voorzien van betere leads, met een hogere omzet en grotere groei als gevolg. Wat deze marketingteams onderscheidt van anderen? Het is niet dat ze beter, slimmer of creatiever zijn.

07 november 2022 Internetmarketing

E-mailautomatisering: waarom je triggered e-mails moet inzetten

Heb je een webshop of bedrijf en wil je meer uit je mailinglijst halen? E-mailautomatisering heeft keer op keer laten zien hoe eenvoudig het kan zijn om de juiste e-mail op het juiste moment naar de juiste persoon te sturen. Om dit proces echter op de juiste manier te starten, moet je de juiste trigger hebben om de bal aan het rollen te krijgen.

14 november 2022 Internetmarketing